Als uitzendbureau is het soms nodig om te investeren in werkkleding voor je personeel. Vooral als jouw uitzendbureau niet met vaste klussen werkt, maar eerder op oproepbasis of flexibele basis, is het voor je personeel fijn dat ze niet voor ieder verschillend uitzendklusje zelf de kleding hoeven aan te schaffen. Dit zou hen immers klauwen met geld kosten, terwijl de kleding mogelijk een keer wordt gedragen. Als je als uitzendbureau in personeelskleding investeert, is dit per klus een stuk goedkoper en je houdt je personeel tevreden.
Wat voor soort kleding je nodig hebt, hangt natuurlijk af van de aard van het werk. Hieronder staat een aantal voorbeelden van mogelijk interessante items.
Veiligheidskleding
Niet iedereen heeft fluoriserende kleding in huis, maar dit soort kleding is toch echt heel belangrijk bij sommige uitzendbureaus. Een veelvoorkomende uitzendklus is bijvoorbeeld verkeersleider zijn op een evenement, omdat dit een sporadische uitzendaanvraag is, waarvoor ongeschoold personeel voor ingezet kan worden. Je wilt natuurlijk dat jouw uitzendkrachten niet voor hun sokken worden gereden. Daarom is veiligheidskleding, bijvoorbeeld van Santino, een goede investering.
Bouwkleding
Als jouw uitzendbureau veel bouw- of klusdiensten aanbiedt, is het wel zo fijn dat werknemers in geschikte kleding aan komen zetten bij de opdrachtgever. Als een uitzendkracht eenmalig schoenen met stalen neuzen of klushandschoenen nodig heeft, wil degene ze waarschijnlijk niet zelf kopen. Of dit een nodige investering is hangt natuurlijk ook af van de opdrachtgever. Soms zal de opdrachtgever zelf extra kleding hebben. Het is in ieder geval cruciaal dat ze uitzendkracht veilig en efficiënt aan het werk kan. Een klusbroek kan hier ook bij helpen. Zo heeft de werknemer altijd bepaalde gereedschappen binnen handbereik. Een goed merk voor bouwkleding is Blaklader.
Horecablouses
Horecawerk komt ook veel voor in de uitzendbranche. Vaak worden uitzendkrachten gevraagd om zelf een zwarte en witte blouse aan te schaffen, omdat minstens één van deze twee kleuren vrijwel altijd voor een horecaklus kunnen worden gedragen. Soms wil een opdrachtgever echter een andere kleur blouse zien. Als deze opdrachtgever veel arbeid afneemt, kun je ervoor kiezen om een andere kleur uit te lenen aan je personeel. De representativiteit van jouw personeel is immers ook jouw visitekaartje.
Meer verhalen
De fascinerende wereld van merkschoenen: kwaliteit, comfort en stijl
In de keuken
Een CP Company Trui is meer dan alleen een Trui